КуПол: Рекламні статті за жовтень 2009 року

Прибуток від продажів аксесуарів істотно вищий, ніж від реалізації телефонів

22.10.2009

аксессуары для мобильных телефонов Російський ринок аксесуарів для мобільних телефонів характеризується помірними темпами зростання. Точно оцінити об'єм ринку аксесуарів для мобільних телефонів в Росії на сьогодні скрутно, зокрема, у зв'язку з наявністю розбіжностей щодо того, які товарні сегменти є складовими цього ринку.

Проте деякі оцінки все ж таки приводяться дослідницькими компаніями і операторами ринку. Так, за даними компанії MForum Analytics, в першому півріччі 2007 роки ринок аксесуарів для мобільних телефонів виріс на 13%, перевищивши 170 млн. доларів США. За оцінками аналітиків компанії «Євросеть», в другому кварталі 2007 роки об'єм продажів аксесуарів для мобільних телефонів склав 99,5 млн. доларів США.

Розрахунки компанії «Євросеть» показують, що в 2006 році об'єм ринку аксесуарів в Росії склав близько 500-550 млн. доларів США, що зіставно з оборотом в сегменті смартфонів. При цьому загальний об'єм продажів мобільних телефонів в Росії в 2006 році без урахування аксесуарів склав 5,65 млрд. доларів США.

Експерти відзначають, що в Росії продажу аксесуарів для мобільних телефонів з розрахунку на один телефон перевищують продажі в Європі. Так, в Європі в середньому продається один аксесуар на чотири телефони, в Росії - більш одного. Багато в чому спостережувана тенденція пов'язана з широтою пропозиції азіатських товарів на російському ринку і швидкістю розширення цієї пропозиції.

Примітно, що тенденція збільшення об'єму ринку аксесуарів для мобільних телефонів спостерігається на тлі скорочення продажів самих мобільних телефонів. За оцінками компанії J'son & Partners, в першому кварталі 2007 роки по відношенню до відповідного періоду 2006 роки продажі мобільних телефонів в Росії скоротилися на 4% - до 6,8 млн. штук. Проте оператори роздрібних структур вважають таке положення справ цілком логічним.

Зокрема, зростання продажів чохлів для мобільних телефонів аргументується тим, що користувачі все частіше купують чохли не для захисту пристрою від зовнішніх чинників, а для того, щоб підкреслити зовнішній вигляд моделі, її іміджеві характеристики.

До кризи експерти прогнозували збереження тенденції до зростання ринку аксесуарів для мобільних телефонів в Росії. Багато в чому ці прогнози були пов'язані із загальносвітовою тенденцією зростання ринку аксесуарів для мобільних телефонів. Згідно прогнозам аналітиків компанії ABI Research, протягом найближчих п'яти років (до 2012 року) ринок аксесуарів для мобільних телефонів повинен був збільшитися в 2,6 разу. Одним з основних чинників збільшення ринку виступає зростання попиту в сегменті користувачів, які хочуть персоналізувати свої мобільні термінали. Багато в чому зростання ринку аксесуарів для мобільних телефонів забезпечується його високою маржинальністю.

На тлі загальних позитивних прогнозів розвитку російського ринку аксесуарів для мобільних телефонів цікавими є думки, що висловлюються представниками деяких крупних гравців ринку, які реалізують аксессуары для мобильных телефонов оптом. Вони вважають, що підстав для припущень про істотне збільшення ринку мобільних аксесуарів в Росії в даний час нема.

Зокрема, представники компанії «Связной» відзначають тенденцію скорочення продажів таких важливих сегментів ринку аксесуарів для мобільних телефонів, як чохли і сумки, що пов'язано з підвищенням доступності мобільних телефонів для споживачів, можливістю частіше міняти телефони. Крім того, дизайн багатьох сучасних моделей мобільних телефонів є їх сильною стороною.

Аналітики компанії Mobile Research Group указують на той факт, що за даними проведених досліджень, об'єм ринку аксесуарів, що продаються окремо, а не в комплекті з мобільними телефонами, протягом останніх років серйозно не міняється. У сегменті аксесуарів для мобільних телефонів на сьогодні скрутно виділити які-небудь продукти, які могли б стимулювати поштовх до інтенсивного розвитку ринку.

Відзначимо, що, разом з дещо скептичними оцінками перспектив розвитку російського ринку аксесуарів для мобільних телефонів, представники того ж «связного» відзначають, що за підсумками першого кварталу 2007 роки компанія збільшила продажі аксесуарів в 2,25 разу в натуральному виразі в порівнянні з першим кварталом 2006 роки. У грошовому виразі продажі збільшилися в 2,5 разу. Облік вівся по всіх «залізних» аксесуарах - дротам, зарядним пристроям і іншим. У 2006 році аксесуари займали 3,72% в обороті «Связного» (що складає понад 42 млн. доларів США), по відношенню до 2005 року в 2006 році частка цього сегменту зросла на 0,34%.